עיצוב חצר הבית  

מי שרוצה לקבל את הבית הכי מעוצב שיש לא יכול לנטוש את עיצוב חצר הבית. אם יש לכם חצר אז כבר הרווחתם, כי זהו חלומם של ישראלים רבים שמסתפקים בדיקה בבית מגורים, בתקווה עם מרפסת. עיצוב חצר הבית יוסיף לאיכות הבית כולו והנה כמה דברים שחשוב לדעת בנושא.

עיצוב עצמאי או עם אדריכל?

עיצוב חצר הבית היא משימה שיכולה להישמע לכם קשה מאוד בהתחלה, אך מהר מאוד תבינו שאתם נהנים ממנה מאוד והיא למעשה חוויה מאתגרת ודי קצרה. נכון שהתכנון הראשוני, זה שיתרחש עיקר בדמיון שלכם, יהיה ארוך עד לקבלת ההחלטה, אך שלב היישום יכול להיות מהיר מאוד וזה כבר תלוי בכם. אם אתם רוצים התאמה טובה יותר לציפיות שלכם ואפס טעויות בתכנון מכל בחינה שהיא, כדאי לעבוד עם מעצב גינות או אדריכל שיעשה עבורכם את העבודה במהירות. ובמקצועיות. התהליך יהיה הרבה יותר פשוט ולכם רק נשאר להסביר לו מה לעשות ולשמוע לעצותיו.

לשלב צמחייה במידה הנכונה

אי אפשר לעצב את חצר הבית בלי לטפח את הגינה. יכול להיות שאתם מסוג האנשים שבטוחים שהתחזוקה העיקשת וההשקעה בגינה לא שווה את התמורה שהיא נותנת, אך אם זה כך, אתם לא יודעים על מה אתם מדברים. הבית שלכם לא יכול להיות מעוצב בלי שילוב צמחייה, ואפ אתם לא רוצים לגדל דשא אז לכל הפחות תציבו כמה ערוגות פרחים, כמה עציצים גדולים ואולי גם דשא סינטטי יכול להיות בחירה טובה. שילוב צמחייה במידה רבה מידי גם תהיה בחירה רעה ולכן חשובה מידתיות. לצמחייה שופעת בחצר יכול להתאים גם גדר או מחסן גינה מעץ, לעיצוב הכי פסטורלי שיש.

רהיטי גינה נוחים ומעוצבים

מה שווה החצר שלכם אם אתם לא יכולים לשבת בה? אז דיברנו מקודם על גדר או מחסן גינה מעץ, ולמעשה גם גדרות או מחסנים מאלומיניום או פלסטיק יכולים להיות מתאימים, אך איפה בדיוק תשבו בחצר? אם אין לכם רהיטי גינה אתם לא יכולים ליהנות מהגדר במאה אחוזים, וברהיטים האלו חשוב להשקיע. הרהיטים צריכים להתאים לקו העיצוב שכבר קיים בחצר, הם צריכים להיות עמידים בפני שמש חזקה וכמובן להיות נוחים ומותאמים לגודל החצר ולכמות האנשים שיכולה לשבת בהם. ברהיטים האלו תוכלו להשתמש גם לארוחות משפחתיות, ארוחות חג וכן הלאה.

תכנון מטבח חיצוני לעיצוב ולפרקטיקה

אם דיברנו על ארוחות חג ברהיטי הגינה המעוצבים שלכם, למה לא לבשל בחצר וזהו? תכנון מטבח חיצוני לחצר הבית יכול לתרום לכם בכל כך הרבה מובנים כך שכדאי לכם לקרוא היטב. ראשית, מטבח חיצוני יכול לשפר את עיצוב החצר פי כמה רמות. הוא יהפוך להיות מודרני יותר, יוקרתי יותר וחדשני יותר. שנית, תכנון מטבח חיצוני ישפר את נוחות חייכם ברמה ניכרת. תוכלו לבשל בחצר כשמזג האוויר נעים ואם יש סעודה בה, זה הרבה יותר נוח. שלישית, זו תוספת כללית לערך הבית.

התאורה עושה את ההבדל

אי אפשר לעצב מקום מסוים בלי להשקיע בבחירת תאורה מתאימה. למעשה התאורה היא אחד הכללים הברורים ביותר לעיצוב בחצר כמו בחדר השינה, בסלון או בעסקים ומשרדים. התאורה יכולה לעשות הבדל גדול ולהאיר חלקים נסתרים בחצר, כך שהיא תיראה גדולה יותר. התאורה גם יכולה להפוך חצר משעממת להרבה יותר ססגונית עם מנורות לד צבעוניות שיינעצו בערוגות או בדשא. התאורה יכולה להיות גם בפרגולה או בדלת הכניסה לתוך הבית מהחצר, וחשוב שהיא תהיה מעוצבת, חסכונית וכמובן כזו שמשרה אווירה נעימה שאינה מחממת.

אפשר להשתמש בעץ גושני מאותו סוג שהנגר שלכם משתמש לפרגולה בתור דוגמא, אז תשמרו על קו עיצובי זהה הן במטבח והן בפרגולה. עיצוב שמתאים מאוד לבחוץ דווקא.

למשטחי עבודה של מטבחי חוץ יש להשתמש בחומרים עמידים כגון נירוסטה.