עיצוב דלתות הבית והתאמה לארונות המטבח

כיום, במיוחד בעידן המטבחים הפתוחים, למטבח יש חלק חשוב בעיצוב הבית. עד כדי כך, שאפילו חשוב להתאים את דלתות הבית לדלתות של ארונות המטבח. מדוע זה, וכיצד תעשו זאת בצורה טובה?

 

באופן טבעי, נפתח בדלתות הבית

כאשר אתם מעצבים את הבית, אתם חייבים להשקיע מחשבה בכל חלקיו, מצבעי הקירות, גופי התאורה והמיקום שלהם, דרך אופי הרהיטים, הווילונות והשטיחים, ועד לאביזרים והקישוטים הקטנים.

הדלתות השונות – כניסה ופנים - חייבות להיות כמובן דומות בעיצובן ובסוגי החומרים מהן הן עשויות לסגנון הבית: כל חנות לדלתות פנים שמכבדת את עצמה, כמו למשל חנות לדלתות פנים בפתח תקווה, צריכה להציע לכם דלתות בסגנונות מתאימים, לדוגמא:

  • לבית שעוצב בסגנון מינימליסטי ומודרני – דלתות פנים בסגנון זה, חלקות ומהוקצעות.
  • לבתים בעיצוב חם יותר או כפרי – דלתות פנים בגוני עץ או כאלה שמשדרות יותר "טבעי".

 

המטבח כקובע סגנון עיצובי

המטבח שלנו משמש לא רק לבישול ולאפיה, אלא גם בתור מעין מקום כינוס: במשפחות רבות המטבח ופינת האוכל מאוחדות, והחלל המשותף הזה הוא המקום בו מתכנסים בני הבית בכל ערב, ואפילו בערבי שבת.

בתור נקודה כל כך מרכזית בחיי המשפחה, אין פלא שרבים משקיעים מאמצים בעיצוב המטבח ובבניה שלו; השקעה שמסתכמת לעיתם קרובות לא רק במחשבה רבה ובהתלבטויות, אלא גם בסכומים לא מבוטלים.

כך יוצא, שאם אתם מעצבים למשל מטבח מודרני, בעיצוב קל ובהיר, יש להניח ששאר הדירה שלכם – ולפחות החללים שפתוחים אל המטבח – יהיה מעוצב באותה רוח שבה עוצב המטבח:

  • מטבח עם דלתות ארונות חלקות, ללא פרזולים או עם פרזולי מתכת 'נקיים' והדירה צבועה באותם גוונים בהירים, ובקווים קלים.
  • מטבח כפרי יותאם לדירה בסגנון עיצובי זה וכן הלאה: דלתות הארונות יהיו מגולפות, צבועות בגוונים חמים או עשויות עץ וחומרים טבעיים ככל האפשר.

ועכשיו לשילוב בין הדלתות - והמטבח

התאמה נכונה בין דלתות הכניסה, הפנים והמטבח ייצרו לא רק אווירה מסודרת ואחידה בבית, אלא גם רושם ראשוני טוב.

חשבו על כניסה לבית שבו דלת הכניסה היא למשל דלת מתכת אפורה, דלתות הפנים כולן עשויות עץ והמטבח הוא משהו מינימליסטי באופיו, אולי משולב זכוכית.

עכשיו חישבו על כניסה לבית שבו דלת הכניסה צבועה לבן, המטבח עשוי פנלים בהירים מאוד, בקווים נקיים וכאלה הן גם דלתות הפנים.

הרושם הראשוני הוא של בית שהושקעה מחשבה בעיצובו, והוא גם מסודר ובנוי בצורה אחידה.

לסיכום: אם אתם רוצים לחיות בהרמוניה, שלבו נכון בין דלתות וחזיתות המטבח, דלתות הפנים והכניסה ותקבלו מראה אחיד של הבית – מהכניסה ועד למרפסת.

בהצלחה!