עוברים דירה? כיצד תשמרו על הריהוט שלא ינזק בהובלות קטנות או גדולות?

דגשים להארכת ימי הרהיטים

השקעתם את מיטב כספכם בריהוט שלכם, בין אם זה ארונות לחדרי הילדים והשינה, בין אם זה מיטות ושידות ואפילו ארונות מטבח. ובכן החלטתם לעבור דירה וברצונכם לשמר את הריהוט היקר והמושקע שלכם ולהעבירם לבית החדש.

יש צורך לשמר כל סוג ריהוט בהתאם לאופיו. הקושי הגדול בלשמר את הרהיט הוא כאשר אנו עוברים דירה. אז אנו מטלטלים את הרהיטים במידה ניכרת או מפרקים אותם לגורמים לצורך ביצוע הובלות קטנות.

כל זה משפיע על מידת החוזק של הרהיט או הארון. לכן שימו לב לדגשים שעליכם לדרוש בכל תוקף מחברת ההובלה למען יאריכון ימי הרהיטים.

פירוק הרהיטים והרכבתם

 

בעוד כל חברת הובלה תציע לכם מחיר מצויין להובלה יחד עם הובלה ופירוק הארונות. מומלץ לא להתפתות להצעה ולהביא נגר מקצועי לשם כך.

פירוק הרהיט בצורה שגויה תחליש כוחו ותקצר חייו. לכן פירוק הריהוט חייב לבוא ביד נגר מקצועי הנוהג בהקפדה רבה. לנגרות יש כללים. יד בלתי מיומנת שמפרקת ובונה כלאחר יד תשנה לנו את הרהיט מרהיט איכותי למשהו אחר לגמרי שיתכן ולא נרצה להשתמש בו יותר. אחרי פירוק של רהיטים יקרי ערך ע"י הנגרים, תוכלו לשנע אותם בעזרת הובלות קטנות שיסייעו לשמור עליהם – למידע נוסף לחץ כאן.

לגבי ההרכבה. איזון זה כלל המפתח בבניית ארונות. כל חוסר איזון קטן משנה את הארון כליל.

אם הארון לא מאוזן במאות האחוזים אזי הדלתות לא נסגרות כראוי. הרכבת ארון חייבת להיות על ידי נגר. אשר בתשומת לב רבה ובאורך רוח ובסבלנות מוודא שהארון מפולס לחלוטין. בודק שהצירים לא ניזוקו. ומוודא שהארונות והרהיטים אינם מקבלים שריטות במהלך כל התהליך.

פינוי הארונות והורדת מדפים ופינוי תכולת הרהיט

 

לעיתים ניתן לראות כי החברת הובלה ברצונה לקצר לעצמה תהליכים תוביל את הארונות למיניהם יחד עם תכולתם. מעבר לעובדה הפשוטה שההובלה במקרה הזה תהיה קשה במיוחד וסורבלת, תגרור פעולות חדות אצל המעמיסים שיגררו באופן ודאי את הרהיט או הארון בגסות. התוצאה שתתקבל תהיה עקמומיות העץ והצירים ושריטות על גבי הרהיט היקר והמושקע שהנגר ייצר לכם וחבל מאוד יהיה לאבד את היופי והחן שלו וכן את היציבות.

תשומת לב מרבית ואיכות אריזה גבוהה

 

ריהוט בכלל וארונות בפרט לא יכולים לקבל יחס זהה של שאר חפצי הבית בעת הובלה.

בעוד חפצים אחרים כגון ביגוד או כלי בית יכולים להיארז בארגזים ובמידה ולא מדובר בחפצים שבירים הם יעברו את ההובלה בשלום. לא ישברו ולא יקבלו שריטות.

לגבי ארונות וריהוט מעץ אין כך הדבר.

עלינו לארוז את הריהוט ולעטפו שכבות שכבות. עצה נוספת היא לבצע הובלות קטנות בהן יועברו רק הרהיטים המועדים לפורענות.

יש לרכוש קרטון הבא בגליל ולעטוף הארון מכל צדדיו. לאחר מכן יש לחזק זאת עם ניילון נצמד ייעודי לארונות ולוודא שגליל הקרטון לא ייפול ולא יזוז.

עיקר החיזוקים יש לעשות בפינות הארון שם רצוי לעטוף בשתי שכבות.

ושיהיה בשעה טובה בבית החדש.