מכניסים עץ מלא למטבח

החלפת דלתות מטבח

אופנות של עיצוב מטבחים באות והולכות, חומרי גלם חדשים מופיעים ותופסים את מקומם, אולם העץ המלא נשאר כאן תמיד. בין אם מדובר במטבח מודרני שבמרכזו ניצב אי שמשטח העבודה שלו עשוי עץ, במטבח כפרי שבו כל הארונות עשויים עץ או בכל סגנון עיצוב אחר – כמעט תמיד נרצה לשלב בו אלמנטים שבנויים מחומר הגלם הזה.

עץ הינו חומר הגלם הכי בסיסי והכי שימושי במטבח, ואין הכוונה לפורמייקה, סנדוויץ' או מלמין, אשר עוברים תהליכי עיבוד, גריסה, הדבקה, ערבוב עם חומרי גלם אחרים וכדומה. סוגי עץ מעובד שכזה עשויים להתפורר, לפלוט חומרים רעילים או להתכלות עם הזמן. אם כבר להכניס עץ אל המטבח, עדיף לעשות זאת עם עץ מלא, 100% טבעי.

מצד אחד העץ המלא הוא אלמנט אסתטי, מעין נגיעה של הטבע בתוך הבית, המעניקה לו מראה חמים ואורגני; מצד שני זהו חומר גלם פרקטי, שכן זהו חומר גלם חזק ועמיד, אשר מסוגל להתמודד היטב הן מול שריטות הסכינים והן מול נזקי הזמן, הלחות והרטיבות המאפיינים את רוב המטבחים. ארונות מטבח, שולחנות אוכל או כסאות ישיבה העשויים מעץ מלא הם כבדים יותר מאשר רהיטים אחרים העשויים מעץ מעובד או מחומרים אחרים, אולם הם ישמרו על המראה שלהם לאורך שנים רבות, כמעט ללא בלאי.

כיצד לבחור את סוג העץ האידיאלי למטבח?

קיימים סוגים רבים של עצים המשמשים לבניית ריהוט ואלמנטים למטבחים, כגון אורן, מהגוני, מייפל, ארז, אדר או דובדבן. לפני שתתחילו לעצב את מטבח חלומותיכם, עליהם לבחור את סוג העץ בו תשתמשו.

יש כמובן את סוגיית המחיר, שכן קיימים עצים יקרים יותר ויקרים פחות. מאידך, ככל שהעץ יקר יותר, כך הוא גם איכותי יותר ויחזיק מעמד לתקופה ארוכה יותר. אולם בנוסף לכך כדאי לדעת כי לכל סוג עץ יש תכונות משלו, ובחירת העץ המתאים פירושה יותר מהתאמת הצבעים בהווה. לכן כדאי לבחון היטב את ההחלטה באיזה עץ להשתמש משום שהבחירה תשפיע לא רק על מראה המטבח היום אלא גם בעוד חמש, עשר ועשרים שנים.

כך לדוגמה עץ המייפל נוטה להצהיב ככל שחולפות השנים. אין זה אומר שהוא לא מתאים למטבחים, אלא להיפך: מטבחים רבים ייראו הרבה יותר טוב בחלוף הזמן ככל שהגוון הצהוב יעמיק, במיוחד אם הוא משתלב היטב עם בחירת יתר הצבעים במטבח ובסביבתו.