כך תבחרו מדרגות לבית

אם אתם עומדים לעבור לבית בן שתי קומות ויותר או מתגוררים בבית כזה ומעוניינים לשפץ – המאמר הזה הוא בדיוק עבורכם. כאן תמצאו מידע אודות סוגי המדרגות השונים שקיימים היום בשוק, כמו גם טיפים חשובים לבחירת מדרגות לבית, כאלה שיוסיפו הרבה מאוד לעיצוב.

סוגי מדרגות

היום יש הרבה מאוד סוגים של מדרגות, כמעט כולן ניצבות בגאון תחת הכותרת: מדרגות מעוצבות. מדובר בגרמי מדרגות מעוצבים העשויים מחומרים שונים ומהווים לא רק אלמנט שמאפשר לעלות לקומות העליונות ולרדת מהן, אלא גם אלמנט עיצובי לכל דבר ועניין. בין הסוגים הקיימים כיום:

  • מדרגות לולייניות – או בשמן השני: מדרגות ספירלה. מדובר בגרם מדרגות מעוקל אשר מחייב אמנם זהירות מרבית בירידה, אולם בהתקנת מעקה בטיחותי מהוות אלמנט בטוח מאוד, אשר מוסיף הרבה מאוד לעיצוב הכללי. מדרגות אלה בדרך כלל עשויות מעץ או משיש, והן אהובות במיוחד על ילדים.

 

  • מדרגות מרחפות – מדרגות אשר אין להם בסיס או קונסטרוקציה מתחתן, ולכן הן נראות כאילו הן מרחפות באוויר. בפועל מדרגות מעוצבות אלה מחוברות אל הקיר בצד אחד של פלטת העץ ממנה הן עשויות, ובזכות החיבורים החזקים של העץ לקיר – הן בטוחות דיין לשימוש.
  • מדרגות מתכת – פלטות עץ אשר מונחות על גבי פלטת מתכת , אשר גם מחזקת ומייצבת את המדרגה וגם תורמת מאוד למראה מיוחד. מדרגות מעוצבות אלה יוצרות תחושה של אלגנטיות קלילה, ואם הן מתכתבות בצורה טובה עם שאר האלמנטים בבית – מוסיפות מאוד לאווירה.

 

  • מדרגות אבן ושיש – מדרגות אשר בעבר שימשו בעיקר מחוץ לבית, אולם היום משמשות הרבה פעמים גם כמדרגות פנים בזכות צביעה מתאימה ועיצוב מעודן. מספקות יציבות מצוינת ואם הן אכן מעוצבות בצורה שתתאים לקונספט הכללי – בהחלט יכולות להיות יופי של אלמנט עיצובי.

אז איך בוחרים מדרגות לבית?

  • על פי מידת הבטיחות – הדבר החשוב ביותר בבחירת מדרגות מעוצבות יותר או פחות, הוא הבטיחות. אחרי הכל, עדיף לרכוש מדרגות שהן חזקות ופחות מעוצבות, מאשר לרכוש מדרגות לא יציבות שנראות כמו מיליון דולר.

 

  • על פי הטעם האישי שלכם – הדבר השני החשוב ביותר בבחירת מדרגות הוא הטעם האישי שלכם. חשוב מאוד שתבחרו רק גרם מדרגות שאתם אוהבים, כדי שלא בכל פעם שתעלו או תרדו בו תצטערו שבחרתם דווקא אותו.

 

  • על פי העיצוב הכללי – חשוב מאוד לבחור מדרגות שיתאימו לעיצוב הכללי של הבית. אחרי הכל, מדובר באלמנט עיקרי מאוד בביתכם, ואם הוא לא יתחבר עם שאר האלמנטים – הוא ייראה תלוש ויפגום בתחושת החמימות הביתית.

 

לסיכום: מדרגות מעוצבות התחילו כטרנד, אבל היום ברור שמדובר בטרנד שנמצא כאן כדי להישאר. אם תבחרו אותן בהתאמה מדויקת לטעם האישי שלכם ולעיצוב הכללי – אין ספק שתיהנו מהבית שלכם יותר. בהצלחה!