כיצד תבחרו את פינת האוכל המושלמת עבור המטבח שלכם?

ישנם לא מעט דברים שיש לקחת בחשבון על מנת לזהות את פינת האוכל המושלמת למטבח שלכם.

בתור התחלה, פינת האוכל היא רהיט פונקציונלי תפקודי, אך לא רק,אלה גם רהיט עיצובי משל עצמו. לכן בשלב הראשון חשוב להגדיר את צורתה של פינת האוכל ביחסי לצורת החדר וביחס לפוזיציה של הארונות מטבח.

 

פינת אוכל מלבנית

פינות האוכל "המסורתיות" הן בצורה מלבנית. ברגע שאתם יושבים לסעוד במטבח יותר מארבעה אנשים, פינת האוכל המלבנית תאפשר לכם תקשורת נכונה סביב השולחן.

אם אתם בתהליך של שיפוץ המטבח כדאי להגדיר מידות מדוייקות של פינת האוכל עוד בשלב הראשוני של תכנון הארונות מטבח. כך תוודאו שבסופו של דבר הארונות מטבח וינת האוכל משתלבים יחדיו.

פינת אוכל אובלית

שולחנות אובלים למטבח מתאימים עצמם בצורה טובה משולחנות מלבניים יותר לחללים קטנים ובינוניים.

הקצוות המעוגלים מנגישים עבורנו מרחב גדול יותר סביב השולחן. מאפשרים תנועה רבה יותר מסיב לשולחן, שכן אין פינות חדות.

פינת אוכל מרובעת

שולחנות מטבח מרובעים הם תוספת משמעותית אם ברצונכם מטבח מסוגנן במיוחד.

אמנם זו לא תמיד אופציה ריאלית לחלק מן האנשים.מהסיבות שמנינו למעלה. אך למראה מושלם – זו הבחירה היחידה.

אם יש לכם חלל גדול במטבח תוכלו לאפשר לעצמכם פינת אוכל מרובעת ללא פשרות ועדיין ישאר לכם מקום רב בין השולחן לארונות מטבח.

פינת אוכל עגולה

שולחן עגול לפינת האוכל הוא אופציה אהובה בעיקר על אלו האוהבים להרגיש קרוב בזמן האוכל. לשבת ולשוחח מקרוב. אך קחו בחשבון ששולחן עגול לפינת האוכל מתאים בעיקר למטבחים קטנים.

אך אם אתם מתעקשים בכל זאת להשתמש במטבח עגול והחלל בין הארונות מטבח לפינת האוכל אינו גדול. שימו לב שרוחב השולחן צריך להיות לפחות כמטר וחצי ומעלה. לא פחות.

אפשר להשתמש בעץ גושני מאותו סוג שהנגר שלכם משתמש לפרגולה בתור דוגמא, אז תשמרו על קו עיצובי זהה הן במטבח והן בפרגולה. עיצוב שמתאים מאוד לבחוץ דווקא.

למשטחי עבודה של מטבחי חוץ יש להשתמש בחומרים עמידים כגון נירוסטה.

אפשרויות שיקיות נוספות

 

אפשרות פופולרית ומולצת לא פחות היא יצירה של אי במטבח .

אי מרכזי במטבח המהווה המשך ישיר לשיש ולארונות מטבח הקיימים. גם יעניק לנו שימוש במקסימום מקום- מתאים לאלו שיש להם חלל קטן במטבח . ווגם יוצר לנו נוחות שימוש. שכן האוכל יכול להיות מוגש בהינף יד קל מאזור הבישול לאזור האכילה.

יתרון נוסף של אי במטבח הוא גדול: הוא גם מהווה פרט עיצובי לארונות משל עצמו. מרחיב לנו את אופציות האחסון הקיימות במטבח. וגם מאפשר לנו אזור קל ומהיר לסעוד בו אם אין אנו רוצים ללכלך את פינת האוכל העיקרית של הבית.